Saturday, May 9, 2009

Apa nak jadi & Apa yg bakal terjadi ?




Selepas Keengganan V. Sivakumar , Speaker Dun Perak untuk menerima usul untuk memecat beliau , Umno/BN menggunakan taktik yg sangat kotor untuk menjatuhkan beliau . V Sivakumar telah diheret , dicekik bagai seorang pesalah jenayah walhal beliau merupakan seorang Speaker Dun.

Lagipula mengikut Undang-undang mana-mana negeri di seluruh Malaysia , Anggota polis beruniform tidak boleh berada didalam dewan , namun bukan Saja yg beruniform penuh , yang berpakaian preman juga memenuhi dewan untuk mengheret V Sivakumar turun dari kerusi beliau .

Keadaan diluar dewan juga tak kurang hebatnya ,ramai SB-SB yang berpakaian preman memenuhi kawasan sekitar . Unit FRU juga bersiap siaga bagai menghadapi rusuhan yang sangat mengharu biru kan keadaan Perak . Mengikut kata-kata dari anggota polis yang berhampiran , mereka pun terpaksa mengikut kehendak pihak atasan mereka , kata mereka sewaktu PR memerintah mereka lebih relaks melakukan tugas mereka seperti biasa. Bukan seperti BN memerintah , mereka terpaksa berkejar-kejar ke merata-rata demi memenuhi kehendak Lanun-lanun BN/Umno.

Dan terdapat saksi yang berada berhampiran mereka berkata , mereka diarah untuk masuk kedalam dewan oleh Dr Zambry untuk meredakan keadaan dewan yang sedang kecoh . Apakah Zambry lupa yang didalam dewan tidak boleh dimasuki oleh mana-mana anggota keselamatan beruniform ?

Adakah Zambry begitu terdesak hingga sanggup menggunakan pihak polis sebagai perisai dia untuk mengusir V Sivakumar untuk turun dari kerusi Speaker ? Lagipula SIAPA DIA DATUK S GANESAN ? DIA TU ADUN NEGERI PERAK YANG MANA ? Setahu aku dia bekas Adun Sungkai . Takda kena mengena dalam dewan .
Keadaan di dalam dewan tidak kecoh sekiranya Si celaka haram jadah 3 ekor tu mengikut arahan Speaker agar keluar dari dewan . Tapi malaun yg dilaknat rakyat tu lebih suka membuat onar , Si Cacat fizikal dan otak yit foong ( Frog ) , Si gemuk Osman Jailutong ( Frog ) dan Si Posmen Jamaludin Betina ( Frog ).
Nasib la kat malaysia ni senjata tak boleh beli ikut suka hati tidak dah lama 3 ekor malaun tu merasa peluru idup . Mereka rasa mereka dah menang , takpa PR13 menanti mereka , UMNO/BN juga bakal mendapat punishment yg paling dahsyat dalam sejarah politik mereka , Angin reformasi 98' dapat dirasakan oleh PR . Kita sangat-sangat menanti detik tumbangnya lanun-lanun BN .
Bak kata Sasterawan Negara , A.Samad Said kita harus tolak pemimpin bertelinga satu berlidah dua , GUNAKAN KUASA RAKYAT KETAHAP MAKSIMA !

No comments:

Post a Comment